شش دلیل سودمندی بازاریابی محتوا برای کسب‌و‌کارهای کوچک

پست شده در ارسال شده در دسته‌بندی نشده

رقابت با برندهای بزرگ ملی شاید برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دشوار باشد. با این وجود، بازاریابی محتوا (Content Marketing) می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا جلب توجه کرده و بتوانند بخشی از بازار حوزه فعالیت خود را به دست آورند.

بازاریابی محتوا رویکردی در بازاریابی است که دربردارنده ایجاد و توزیع محتوایی ارزشمند و مناسب برای مخاطبان بالقوه است. همچنین جذب توجه این مخاطبان بالقوه، هدف از بازاریابی محتوا به شمار می‌رود. این رویکرد مزایای متعددی را برای کسب‌وکارهای کوچک به همراه دارد. بازاریابی محتوا این امکان را به شما می‌دهد که در طی تلاش برای گسترش کسب‌وکارتان، اعتبار بالایی در بازار و میان مشتریان یافته و بتوانید جایگاه شرکتی پیشتاز و مورد اعتماد و اطمینان در آن حوزه را به دست آورید. حال بیایید به بررسی شش مزیت بازاریابی محتوا برای کسب‌وکار کوچک بپردازیم:

۱-    جذب بازدیدکننده از سایت شما

بازاریابی محتوا سبب افزایش ترافیک وبسایت‌تان می‌شود. وقتی مشتریان بالقوه با مشکلی روبرو بوده و یا نیازی داشته باشند، راه‌حل آن را جستجو می کنند. اگر شما این راه‌حل را در هر قالبی (اعم از اطلاعات، راهنمایی و حتی سرگرمی) فراهم کنید، این مشتریان بالقوه از وبسایت شما بازدید کرده و حتی بعدها برای راه‌حل‌های بیشتر باز هم به آن مراجعه خواهند کرد.

وقتی مخاطبان حس کنند که محتوایی بر اساس علایق و خواسته‌های مشخص آنهاست، از آن لذت می‌برند. در واقع حدود 68 درصد از مشتریان از محتوایی که به صورت ویژه برای نیاز یا سئوالی خاص طراحی شده لذت می‌برند. با ایجاد محتوایی ویژه برای وبسایت خود (که پاسخگوی نیازها و علایق مخاطبان‌تان باشد) می‌توانید اعتماد آنها را جلب کرده و مشکلات‌شان را حل کنید.

۲-    افزایش آگاهی از برند

اگر به صورت مستمر محتوایی جدید و منحصر به فرد را بر روی وبسایت خود قرار می‌دهید و آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی می‌کنید، فرصت بیشتری برای مخاطبان هدف ایجاد می‌شود تا بتوانند نام و محتوای‌تان را ببینند. اگر مخاطبان‌تان از این محتوا راضی باشند، احتمال اینکه با دوستان خود در مورد شرکت شما صحبت کنند نیز بیشتر می‌شود و به این ترتیب عده بیشتری از وجود شرکت شما و فعالیت آن آگاه می‌شوند.

بازاریابی محتوا همچنین سبب افزایش محبوبیت لینک مطالب در وبسایت شما می‌شود. اگر محتوای تولیدی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، افراد بیشتری در محتوای خود به آن لینک می‌کنند. شاید شرکت‌های کوچک نتوانند به راحتی با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنند. اما اگر محتوایی با کیفیت تولید کنید، وبسایت‌تان می‌تواند رتبه بالاتری در نتایج جستجو بیابد.

۳-    افزایش فروش

تردیدی نیست که هر قدر افراد بیشتری از وبسایت شما دیدن کنند و محتوای‌تان را ببینند، احتمال اینکه در نهایت مشتری شما شوند افزایش می‌یابد.

مشتریان برای تصمیم‌گیری برای خرید، حتی از شرکت‌های کوچک، توجه زیادی به محتوای وبلاگ و وبسایت آن می‌کنند. مردم دوست دارند پیش از خرید، تا حد امکان اطلاعات جمع‌آوری کنند. افزون بر این، ایجاد محتوایی مرتبط با محصول یا خدمتی که شرکت شما ارائه می‌دهد به مخاطبان شما کمک می‌کند بتوانند با مزیت‌های خرید از شما آشنا شوند.

این محتوا همچنین به شما کمک می‌کند به بازیگری پیشتاز و البته معتمد در حوزه فعالیت خود تبدیل شوید. با بازاریابی محتوا، گویی به مخاطبان و مشتریان خود نشان می‌دهید که در حوزه‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنید خبره هستید و همین سبب جلب اعتماد افراد برای خرید از شما می‌شود.

۴-    جا افتادن به عنوان پیشرو در بازار

هر قدر خودتان را به عنوان شرکتی با دانش بالا در حوزه فعالیت‌تان جا بیاندازید، احتمال اینکه مشتریان به شما به چشم کارشناس و شرکت پیشرو در آن حوزه نگاه کنند افزایش می‌یابد. این امر به ویژه وقتی نمود می‌یابد که بتوانید محتوایی با کیفیت بالا را واقعا برای مشتریان سودمند باشد تولید و به آنها عرضه کنید.

دستیابی به لقب «پیشتاز و خبره» در بازار بسیار ارزشمند است، زیرا در این صورت نه تنها افراد به حرف‌هایتان گوش می‌دهند، بلکه برای تامین نیازهای خود نیز به شما مراجعه می‌کنند.

این امر اهمیت زیادی برای کسب‌وکارهای کوچک دارد. با این کار به مخاطبان خود نشان می‌دهید نه فقط از نظر دانش چیزی از برندهای بزرگ‌تر کم ندارید، بلکه حتی می‌توانید اطلاعاتی بسیار دقیق و ویژه برای آنها فراهم کنید.

۵-    افزایش ارتباط با مخاطبان

اگر محتوایی جذاب تولید کنید، احتمال اینکه مخاطبان‌تان به شما پاسخ دهند نیز افزایش می‌یابد و همین امر سبب ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط مستقیم بین شما و آنها می‌شود. به این ترتیب با ادامه روند تولید و عرضه محتوای جذاب و یا پاسخ به پرسش‌های خاصی که ممکن است مخاطبان داشته باشند، فرصتی برای افزایش رضایت آنها خواهید داشت.

همچنین فرصتی برای ارتباط با سایر فعالان آن حوزه خواهید داشت و به این ترتیب می‌توانید در مورد موضوعاتی که در مورد آن محتوا تولید کرده‌اید با آنها گفتگو کنید. این روند موجب افزایش دایره ارتباطات شما شده و در نتیجه می‌توانید موقعیت خودتان را به عنوان یکی از بازیگران پیشتاز در آن حوزه از کسب‌وکار تثبیت کنید.

۶-    هزینه کمتر از سایر شیوه‌های بازاریابی

هزینه بازاریابی محتوا به مراتب کمتر از سایر شیوه‌های رایج بازاریابی است و اگر خودتان این محتوا را تولید کنید، این هزینه حتی کمتر هم خواهد شد. هزینه جذب مشتری بالقوه از طریق بازاریابی محتوا حدود نصف هزینه‌ای است که شرکت‌ها برای بازاریابی به شیوه‌های دیگر به انجام می‌رسانند. انتشار محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، انتشار محتوا در وبسایت و یا عرضه مطلب به وبسایت‌های دیگر سبب می‌شود که نام شما به کمترین هزینه و یا حتی به صورت رایگان در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

همچنین بازاریابی محتوا به این معنا خواهد بود که مشتریان به شما روی خواهند آورد. این شیوه به مراتب بهتر از سایر شیوه‌های بازاریابی است، زیرا به این ترتیب مشتریان از علاقه و اشتیاق بیشتری برخوردار خواهند بود.

منبع: entrepreneur.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *